Tæt på

Få gratis online lægehjælp 

Med en indboforsikring har du gratis adgang til online-konsultation med en læge alle dage – også weekend og helligdage.

Har du feber, hoste, hold i ryggen eller brug for et godt råd fra en læge?
Med online lægehjælp får du hurtigt og nemt en lægelig vurdering af din eller dit barns situation.

Alle læger du kommer i kontakt med er erfarne speciallæger i almen medicin.

Ofte stillede spørgsmål.


Brugerguides 


Guide til Iphone- eller Ipad-brugere

Hent guiden til Iphone- eller Ipad-brugere her.

Guide til Android-brugere
Hent guiden til Android-brugere her.

Guide til PC-brugere
Hent guiden til PC-brugere her.

 

     

Hurtig afklaring

Sygdom kommer ofte ubelejligt, og derfor er det en stor fordel at kunne komme i kontakt med lægen, lige når du har brug for det.

Du kan bruge online lægehjælp
Mandag til fredag kl. 8-22. Weekend og helligdage kl. 8-18.

Det har du adgang til

  • Ingen tidsbestilling og kort ventetid
  • Lægelig vurdering af akut (ikke livstruende) sygdom hos dig eller dit barn
  • Rådgivning om kendt sygdom – få en vurdering med friske øjne
  • Få en recept, hvis lægen online kan stille en diagnose, der kræver medicin
  • Få fornyet en recept
Vi tilbyder online lægehjælp gennem Hejdoktor.dk, der har ansat en lang række erfarne speciallæger i almen medicin.

Det er værd at vide

  • Hejdoktor.dk er et supplement til din egen læge
  • Du behøver ikke anmelde en skade for at benytte Hejdoktor.dk
  • Du bestemmer, om din journal skal sendes til din egen læge
  • Du skal logge på Hejdoktor.dk med NemID eller MitID.
    Det er for at beskytte dine personoplysninger og for at Hejdoktor.dk kan se, at du er kunde hos Vestjylland Forsikring
  • Du kan bruge online-konsultationen via din pc, tablet eller mobiltelefon
  • Du kan også vælge at downloade appen Hejdoktor.dk.

Mest stillede

Spørgsmål

Hvis du første gang logger ind på Hejdoktor.dk via appen, skal du klikke på menuen (de tre streger øverst til venstre). Vælg ”Profil” derefter ”Abonnement” og ”Vestjylland Forsikring”.

Hvis du vil tilmelde din partner eller børn, som er dækket af din indboforsikring, skal du klikke på menuen (de tre streger øverst til venstre). Vælg ”Profil” derefter ”Børn under 18 år” eller ”Partner og voksne børn”. Udfyld felterne og send. Derefter får den, du har tilmeldt, en mail og skal selv logge ind.

Tilbuddet om online lægehjælp gælder for dig og de øvrige i din husstand, der er omfattet af din indboforsikring hos Vestjylland Forsikring. Det vil sige, at det også gælder dine børn. Det er dog kun forældre, der kan henvende sig, hvis barnet er under 18 år.

Nej, du kontakter Hejdoktor.dk direkte, og du skal ikke anmelde en skade.

Ved en ulykke eller akut opstået livstruende sygdom skal du ringe 112.

Lægen kan ikke hjælpe med, at:

  • skrive lægeerklæringer
  • henvise til privatpraktiserende speciallæger og privathospitaler
  • udskrive recepter på medicin, der er vanedannende. Det kan være smertestillende medicin eller sovepiller
  • udskrive recepter på fx antibiotika, hvis lægen vurderer, at det er nødvendigt, du bliver fysisk undersøgt af en læge, eller der skal podes for bakterier

Du bestemmer selv, om din egen læge skal have tilsendt journal efter din kontakt med Hejdoktor.dk. 

Vestjylland Forsikring får kun besked om antallet af personer, det har brugt tilbuddet, men vi får ingen information om hvem og indholdet af henvendelsen.

Ja, hjælpen er den samme, uanset om du er hjemme, i sommerhuset eller i udlandet.

Nej, det er kun muligt at kontakte onlinelægen via app eller pc-løsning, hvor du logger ind med NemID/MitID. Det til at sikre patient-identifikationen.

Ja, når du er logget ind på Hejdoktor.dk, kan du se, hvilke kontakter du har haft med lægen online. 

Du skal logge på med NemID eller MitID, da det er nødvendigt, at Hejdoktor.dk kan se, at du er kunde hos Vestjylland Forsikring.

Ja, al trafik til og fra Hejdoktor.dk bliver krypteret og overholder myndighedernes krav om opbevaring af personfølsomme data og journaler.

Hvis du oplever nedbrud eller tekniske fejl, kan du kontakte Hejdoktor.dk’s support på kontakt@hejdoktor.dk. Der er åbent mellem kl. 07 og 24 mandag til fredag. Supporten svarer hurtigst muligt – og inden for to timer.

Der er nogle tekniske mindstekrav, der skal være opfyldt fra at kunne gennemføre en videosamtale.

Hvis du bruger din computer, skal du: 1. Benytte den nyeste version af din browser (Chrome, Firefox eller Edge). 2. Du skal have en internetforbindelse med minimum download- og uploadhastighed på 1,5 Mbit/sekund og 3. Du skal have en mikrofon, en højttaler og et webkamera på din computer.

Hvis du bruger Hejdoktors app, skal du: 1. Være på WiFi eller et 4G netværk for at sikre en fornuftig lyd og billedkvalitet. 2. køre på Android 8 eller nyere (hvis du har en mobil med android) eller køre på iOS 12 eller nyere (hvis du benytter iPad eller iPhone).

Har du spørgsmål?

Ring eller mail til os, hvis du vil vide mere om os og vores app.

Bestil et møde

Aftal et møde med en af vores assurandører. Vi aftaler et møde, når du har tid.