Privatkunderne hos Vestjylland Forsikring i Videbæk har sendt det lokale selskab helt til tops i en dugfrisk tilfredshedsmåling for branchen, lavet af analysevirksomheden EPSI.
Dermed generobrer Vestjylland Forsikring førstepladsen i den årlige undersøgelse, hvor flere end 3.500 kunder er blevet spurgt om tilfredshed og forventninger til deres forsikringsselskab.
Sidste år landede Vestjylland Forsikring på andenpladsen. Derfor er det en tilfreds direktør, Jørgen Ladekjær, der nu igen tager førertrøjen på.
- For os, som kundeejet selskab, er resultatet særdeles vigtigt. Vi ser det som en slags eksamen, i forhold til de ting vi arbejder med til dagligt. Når kunderne kvitterer ved at sende os ind som en klar nummer et, viser det, at meget af det vi gør er rigtigt, siger Jørgen Ladekjær.
Pålideligt selskab
Den landsdækkende undersøgelse konkluderer, at Vestjylland Forsikring har et højt image blandt sine kunder. Derudover er meldingen, at selskabet er meget pålideligt og, at det er nemt at være kunde hos.
- Vi vil gerne være tæt på kunderne og i øjenhøjde med lokalområdet, siger Jørgen Ladekjær. Det belønner kunderne os for i undersøgelsen. Men, vi ved også at vi kan gøre det endnu bedre, og tænker hele tiden på, hvordan vi kan forbedre vores service.
Generelt scorer den danske forsikringsbranche højt i den nye tilfredsundersøgelse, blandt andet set i forhold til de skandinaviske kolleger. Et af stederne, hvor der, trods alt, er plads til forbedringer, er den service kunderne oplever, når de anmelder en skade.
Bedre til information
Normalt er kunder, der anmelder skader mere tilfredse end kunder, som ikke melder skader ind til deres forsikringsselskab. Dette billede har ændret sig i årets undersøgelse, hvor kundetilfredsheden er lige stor i de to grupper.
- Det er noget vi naturligvis må tage til efterretning, og det bliver også et fokuspunkt hos Vestjylland Forsikring. Vi skal blive langt bedre til at informere kunderne, når skaden først er sket, slutter direktør Jørgen Ladekjær.
I EPSI undersøgelsen placerer Vestjylland Forsikring sig på en førsteplads, foran Popermo Forsikring og Lærerstandens Brandforsikring.
I forhold til sidste år, har det Videbæk-baserede selskab oplevet en fremgang i kundetilfredsheden på 0,1, hvilket samlet giver en score på 85,7.
EPSI Rating 2018
Kundetilfredshed Danmark 2018. Privatkunder
Indeks 1-100
Vestjylland Forsikring | 85,7 |
Popermo Forsikring | 85,5 |
Lærerstandens Brandforsikring | 85,1 |
Aros Forsikring | 84,7 |
Bauta | 81,2 |
Runa | 80,3 |
Alka | 80,2 |
GF Forsikring | 79,4 |
Topdanmark | 77,6 |
Branchen | 77,4 |
Øvrige* | 77,7 |
Tryg | 76,3 |
Codan | 75,8 |
AlmBrand | 75,8 |
IF | 74,8 |
*Øvrige består bl.a. af : Danske Forsikring, Gjensidige, Købstædernes Forsikring, NEM Forsikring, Nykredit Forsikring, Pensam, Privatsikring og TJM Forsikring etc).
Om EPSI Rating
Hvert år offentliggør EPSI Rating kundetilfredshedsresultater for forsikring i Danmark.
EPSI Rating Danmark er en del af EPSI Rating-Group, der udfører uafhængige og regelmæssige målinger af kundetilfredshed i forskellige brancher i de nordiske lande og i flere andre europæiske lande.